Tuesday, September 21, 2010

gua senyum..heh

ok,lagu fynn jamal ni gua bru dgr mlm ni..
Betul2 buat gua senyum sorg mlm2 ni..
Lagu paling tepat kene dkt jiwa gua y putih ni..
Smua ujung ayat ad 'ni'..Da mcm pantun la pulak post gua..heh..

150 juta..heh..hehe.

Untuk kali keseratus lima
puluh juta
Mereka tanyakan engkau
soalan yang sama
“ Eh kenapa kau masih lagi
mahukan dia?”
“Apa kau buta, apa kau pura-
pura suka”
Di seratus lima puluh juta kali
itu
Di depan semua engkau tarik
tangan aku
Yang sedang buat muka
kosong tak ambil tahu
Sambil ketawa engkau bilang
satu per satu
“Dia mungkin bengis seperti
singa”
“Tapi dia nangis tonton cerita
Korea”
“Dia mungkin keras bila
bersuara”
“Tapi dia jelas, jujur apa
adanya”
“Aku lagi kenal dia”
Dah lebih seratus lima puluh
juta kali
Aku pesan padamu apa yang
bakal jadi
Engkau dan aku ada mungkin
tidak serasi
Engkau sangat manis, aku ini
pula dawai besi
Di setiap seratus lima puluh
jutanya
Aku pun dalam hati semacam
tak percaya
Apa kau lihat pada aku
jujurkan saja
Terus kau cubit dagu aku,
sambil berkata
“sayang mungkin baran tak
kira masa
tapi sayang tahan kalau yang
salah saya
sayang mungkin saja keras
kepala
tapi sayang manja bila kita
berdua–
saya kenal sayang saya”
Buat apa dicerita
Bahagia kita rasa
Biar tak dipercaya
Peduli orang kata
Baju ronyok tak apa
Asal pakai selesa
Berkilau tak bermakna
Kalau hati tak ada
Aku lebih bengis dari sang
naga
Tapi bisa nangis semata demi
cinta
Suaraku keras tak berbahasa
Kerna aku rimas gedik
mengada-ngada
Aku mudah baran tidak
semena
Mana boleh tahan angin
cemburu buta
Dan aku sengaja tunjuk keras
kepala
Aku punya manja, kau saja
boleh rasa
Rahsia kita berdua..

Manis..manis..manis..

No comments:

Post a Comment