Saturday, September 4, 2010

jodoh..bodoh..hodoh..

duit...
satu alat memuaskan nafsu...
gua sering xde duit dan perkara 2 sedia maklum kepada semua org y dekat2 gua...
gua suka berkawan namun bukan sebab gua mahu duit kawan2 gua...
penyakit nk duit bagi memuaskan nafsu mmg sgt kritikal,silap cara..gelap masa depan...
keghairahan mencari duit sering membawa manusia ke jalan buntu...

mmg betul kalau nk carik dwet ni mmg xsenang,cube sampai 10 kali..
belum tentu dpt duit...kejayaan mmg selalu dtg kepada mereka y cekal dan tidak mudah putus asa dan kreatif...

jodoh...
satu pertemuan y telah ditetapkan sejak azali...
duit dan jodoh mmg tiada kene mengena...
klu lu cuba mengaitkan duit dgn jodoh...
maka lu akan jadi BODOH...
dalam sudut pandangan gua,pandangan org lain gua malas nk amik klu amik mmg gua xdpt jodoh mcm org bodoh...
ok,bagi gua jodoh ni ade ramai...
tp alhamdullillah gua dan lu org kene bagi akal...
dari ramai2 2 lu pilih la y paling muat dlm hati lu...
muat2 je mcm 5 org body builder masuk dlm kancil lampu petak...
kenapa lu kene amik btul2 muat??
sbb klu lu amik y terlebih muat,gua gerenti satu masa hati lu pecah bederai pastu lu pegi semak kepala nk seletip balik hati lu..
kenapa xle amik y kecik2 dari kotak??
sebab klu lu amik kecik lagi dr kotak, ruang ade banyak..kulat masuk, pastu hati lu jadi busuk..dah satu hal nk teguk klorin bagi bunuh kulat...

amik y muat2...
sedap dibawa kedalam hati...
ke dalam mimpi...
kegerbang abby abadi...
jap....
agak2 kt mane gua bole pegi kire dgn tepat keluasan kotak hati gua ni...

No comments:

Post a Comment